L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha presentat aquesta setmana la seua sol·licitud a l’adhesió a la Xarxa GastroTurística de la Comunitat Valenciana i la seua marca ‘L’exquisit Mediterrani‘.
El secretari autonòmic de Turisme, Francesc Colomer ha mantingut una trobada amb l’alcalde de l’ajuntament de Riba-roja de Túria, Roberto Raga.
La Xarxa GastroTurística de la Comunitat Valenciana té com a missió connectar iniciatives i crear nodes en el territori per a preservar i desenvolupar la gastronomia pròpia amb paràmetres d’autenticitat, innovació i sostenibilitat com a recurs turístic de “primer ordre” vinculat al paisatge, a la cultura i a l’economia.
Així mateix, cerca reforçar els seus atributs mediterranis d’identitat i potenciar la imatge d’excel·lència del producte a través de la marca “L’Exquisit Mediterrani“.
Des d’aquest moment, l’Ajuntament de Riba-roja de Túria col·laborarà amb Turisme Comunitat Valenciana en el marc de la Xarxa GastroTurística de la Comunitat Valenciana participant en els seus objectius i estratègies, per a contribuir a la cohesió de les accions gastronòmiques que es duen a terme al llarg del territori de la Comunitat i en tots els àmbits d’actuació, així com reforçar la difusió de la marca d’excel·lència ‘L’Exquisit Mediterrani‘, potenciant la seua imatge i atributs de valor.
Turisme i l’Ajuntament de Riba-roja de Túria es coordinaran en el desenvolupament d’aquesta xarxa en els àmbits d’activitat que li són propis i en concret del ‘Certamen d’Arròs de les Riberes del Túria’, les ‘Jornades Gastronòmiques del Túria al Plat’ i el ‘Secret Visigot: banquet visigot i menú visigot’.
Així, totes dues administracions col·laboraran mitjançant la participació en fòrums per al consens d’estratègies entre els agents del sector de la Comunitat Valenciana, la implementació dels valors i bones pràctiques, l’intercanvi actiu d’informació, resultats, coordinació i difusió de les seues respectives accions d’impuls del producte turístic gastronòmic, així com la protecció del valor de la gastronomia pròpia de la Comunitat Valenciana, com a recurs turístic de primer ordre, i difusió de l’excel·lència del producte turístic gastronòmic a través de la marca ‘L’Exquisit Mediterrani‘.