L’Ajuntament de la Pobla de Vallbona ha adjudicat per 13,5 milions d’euros el servei de neteja viària i recollida de residus dels pròxims 10 anys a l’empresa Sociedad de Agricultores de la Vega. El contracte unifica per primera vegada ambdós serveis amb l’objectiu de millorar l’eficiència i la qualitat.
En aquest sentit, la Pobla de Vallbona mantindrà un control de qualitat i satisfacció dels veïns que podrà comportar sancions per a l’empresa de fins a 10% de l’import en cas d’incompliment.
Entre les millores incorporades, s’amplia d’una a tres les màquines agranadores i s’incrementa la plantilla, el que permetrà augmentar la freqüència de neteja dels carrers. Amb el nou contracte està previst que s’agranen els carrers del nucli urbà de manera diària i els nuclis residencials 3 vegades per setmana. S’inclou al contracte el llavat de carrers i la neteja de carrers no pavimentats.
L’empresa renovarà tots els contenidors del municipi en un termini de 6 mesos i hauran de netejar-se de manera mensual. Es crearan illes verdes que agruparan contenidors de residus i recollida selectiva i que aniran ocults paisatgísticament. La recollida de voluminosos i mobles es farà diàriament amb cita prèvia i la de poda especial amb un màxim de 48 hores.
La concessionària incorporarà una nova flota de camions que evitaran sorolls i molèsties i a més s’introduiran vehicles elèctrics per a la mobilitat dels treballadors. Tots els vehicles i carrets dels agranadors aniran geolocalitzats per GPS per a poder controlar l’execució dels treballs a cada punt del municipi.
Tota la maquinària serà exclusiva per a la Pobla de Vallbona i els residus que recullen es pesaran en la bàscula municipal. Amb esta mesura es vol controlar la factura que es paga al Consorci València Interior pel volum de fem abocat.