Un total de 3.375 alumnes han començat el nou curs escolar en els centres educatius de Riba-roja de Túria. L’alumnat es distribueix entre la escoleta municipal, els centres d’Educació Infantil i Primària i els instituts d’Educació Secundària del municipi.
L’alcalde de Riba-roja de Túria, Rober Raga, i la regidora d’Educació, Eva Lara, han acompanyat aquest matí a la comunitat educativa durant l’inici del curs en el CEIP Cervantes on han presentat el projecte educatiu per al curs 2026-2027 centrat en el món de l’art.
160.000 euros per al Bo Torna al Col·le
Coincidint amb l’inici del curs escolar, l’Ajuntament de Riba-roja de Túria torna a posar en marxa el Bo Torna al Col·le, una campanya de suport a les famílies desenvolupada en col·laboració amb la Cambra de Comerç de València. El consistori ha destinat 160.000 euros a aquesta iniciativa, que permet a les famílies beneficiàries disposar d’un bo de 65 euros per alumne o alumna, amb una aportació de 5 euros per part de la família. El bo està dirigit a l’alumnat empadronat a Riba-roja de Túria i pot #utilitzar en els establiments comercials adherits al programa per a afrontar part de les despeses vinculades a l’inici del curs escolar.
Com a novetat, aquesta edició incorpora un format 100% digital, de manera que les famílies reben el bo directament per correu electrònic i poden utilitzar-lo mitjançant un codi QR o a través de l’aplicació habilitada per a la campanya. El saldo del bo podrà #utilitzar fins al 31 d’octubre en els comerços adherits de Riba-roja de Túria.
Aquesta iniciativa té un doble objectiu: ajudar les famílies a afrontar l’esforç econòmic que suposa la volta a les aules i impulsar, al mateix temps, el comerç local, afavorint que part de la despesa associada a l’inici del curs revertisca directament en els establiments del municipi.
“Amb el Bo Torna al Col·le volem oferir un suport directe a les famílies de Riba-roja davant l’esforç econòmic que suposa cada inici de curs. Al mateix temps, apostem pel nostre comerç local, perquè aquesta ajuda permet que part d’aqueixa despesa es quede en els nostres establiments i contribuïsca a dinamitzar l’economia del municipi. És una iniciativa que suma dos objectius importants: ajudar a les famílies i enfortir el nostre comerç de proximitat” apunta l’alcalde, Robert Raga.




