El pròxim divendres, 29 de març, la Casa de Cultura d’Olocau acollirà la presentació del llibre ‘La Vall d’Olocau, Marines i Gàtova‘ de l’autor Ferran Zurriaga. Aquest exemplar estarà presentat pel mateix Ferran Zurriaga a les 19.00 hores, a les citades instal·lacions. En aquest esdeveniment també intervendrán els tres alcaldes dels municipis de la Vall (Antonio Ropero i Morales, M. Dolores Celda i Lluesma i Manuel Martínez Romero), respectivament.
Aquesta iniciativa compta amb el suport de l’Institut d’Estudis del Camp de Túria, amb la col·laboració dels tres Ajuntaments que formen la Vall (Olocau, Marines i Gàtova).
Ferran Zurriaga i Agustí, va nàixer en 1938 a Olocau. Aquest mestre, és especialista de l’història del seu poble.
De conviccions profundes, prompte s’adona dels avantatges de treballar en grup, de centrar l’educació en les xiquetes i els xiquets, d’ensenyar-los el goig per la literatura. L’alumnat ha jugat amb ell a aprendre des de la cooperació i la solidaritat. En la mesura d’allò possible, ha posat en pràctica els les aportacions del mestre francés Celestin Freinet, en les escoles on ha exercit de docent amb passió.
Escola Valenciana va atorgar-li el Guardó ‘Josep Vicent Garcia’ a la Trajectòria Individual en els Premis anuals ‘Intentant la llibertat’, celebrats a Sant Pau d’Albocàsser en el marc de la XVIa Nit.











