La 42 edició del Certamen de Bandes de la Diputació de València reunirà els propers dies 19 i 20 de maig a 13 societats musicals de les comarques valencianes. Aquesta cita musical es celebrarà al Palau de la Música, tal com marca la tradició. El reconegut concurs, organitzat per l’àrea de Cultura de la corporació provincial sota la marca ‘València és música’, reunirà prop de 600 músics en una cita de dos dies on es decidirà quines són les millors agrupacions musicals de 2018 de cinc seccions diferents. A més, també comptarà amb la participació de dues bandes invitades que oferiran un concert cada dia.
El concurs comptarà amb un jurat especialitzat format per Pablo Sánchez Torrella, Vicente Soler Solano, Juan Gonzalo Gómez Deval, Francisco Signes Castelló i Beatriz Fernández Aucejo, presidit pel diputat Xavier Rius, que s’encarregarà de valorar la qualitat de les interpretacions de les bandes participants. Josep Vidal, per la seua part, actuarà com a secretari i gestor del certamen.
El programa de concerts del concurs de bandes està organitzat en cinc seccions en les que es distribuiran els concerts de les 13 societats musicals participants. El certamen començarà dissabte 19 de maig a les 10.30 hores amb les bandes de Quarta secció, formades per un màxim de 40 persones. En aquesta categoria participaran la Unión Musical San Roque de Villargordo del Cabriel, dirigida per José Ignacio Blesa Lull; L’Associació Artístico Musical Sant Blai de Potries, sota la batuta d’Adrián Ronda Sampayo; i la Societat Musical Amics de la Música de Benifaraig, que compta amb la direcció de Jaume Castelló Moragón.
A les 17 hores del dissabte s’iniciaran els cinc concerts de la Tercera secció amb les agrupacions d’un màxim de 50 membres. En aquesta franja participaran L’Associació Cultural Tot per la música d’Ontinyent, dirigida per Jordi Soler i Carbó; el Círculo Instructivo Musical de Xirivella, dirigit per Fernando Rodrigo Serral; La Unió Musical de La Pobla de Farnals, encapçalada pel director Juan José Catalá Borrás; La Societat Musical de Massalfassar sota la direcció de Daniel Olmos Herrero; i la Unión Musical de Higueruelas que estarà dirigida per Josep Domínguez Martín.
El programa del dissabte conclourà amb l’actuació de la Societat Musical La Artística de Bunyol, dirigida per Henrie Adams, la banda invitada fora de concurs.
El diumenge 20 de maig la programació del certamen començarà a les 10.30 hores amb la única participant de Segona Secció, la Sociedad Musical La Paz de Siete Aguas, baix la direcció de Borja Martínez Alegre, que participa com a agrupació musical de fins a 70 membres. A continuació tindran lloc la interpretació de Secció Especial, amb un màxim de 110 membres i el major guardó, a càrrec de La Unión Musical de Godelleta, dirigida per Juan José Navarro Hernández.
A partir de les 17 hores, les bandes de la Secció Primera desenvoluparan els seus concerts en el següent ordre: la Joventut Musical de Faura, dirigida per José Manuel Beltrán Bisbal; La Unió Musical l’Eliana, sota la batuta de José Tomás March; la Societat Musical La Lira Fontiguerense de La Font de la Figuera, dirigida per David Penadés Fasanar.
El punt final del certamen el posarà la banda invitada de aquesta segona jornada, la Banda Musical U.D.P. Llíria–Camp de Túria-Serranos, sota la batuta del director Vicente Puchol Calvo.
Actualment s’estan gestionant tres concerts per a dur les bandes guanyadores del Certamen 2017 a concerts fora de la demarcació territorial. Per una part, la Societat Artístico-musical de Picassent realitzarà un concert en la ciutat de Pamplona a finals del mes de juliol. Per altra banda, la Societat Santa Cecília de Requena està ultimant les gestions per a realitzar un concert que tindrà lloc en Sevilla el mes de setembre. I la Unió Musical de Benaguasil actuarà el 30 de juliol en Castello di Pont-Saint-Martin, al nord d’Itàlia. Tots tres concerts són de projecció de la marca “València és música”, i pretenen donar a conèixer fora del nostre territori el potencial de les societats musicals valencianes, com a elements promotors de la cultura pròpia i com estimuladores d’aquells valors socioculturals que vertebren el territori i estableixen lligams socioculturals.
A més, en eixa línia de projecció s’està ultimant un lot de gravacions de les bandes guanyadores del Certamen per a fer un seguit de material audiovisual destinat a televisions, i que ajudarà a millorar la percepció de la música fora de les nostres fronteres.











