Dijous, 15 d'octubre de 2026
Camp de Turia
Publicitat

Marines recupera el seu tradicional Cordà

Marines recupera el seu tradicional Cordà

L’Ajuntament de Marines té tot preparat, al costat dels Clavaris de Sant Rafael, per a celebrar i recuperar al mateix temps el seu tradicional Cordà. Un esdeveniment pirotècnic que es va celebrar per última vegada l’any 2002, fa quasi 25 anys.

Les persones interessades a participar han pogut formar-se gràcies a la formació que s’ha gestionat des del propi ajuntament amb la realització del curs de Consumidor Reconegut com a Expert (CRE).

La Cordà constituïx un dels espectacles pirotècnics més representatius de les festes valencianes i reunix cada any a nombrosos aficionats al foc i la pólvora. L’Ajuntament està immers en els preparatius per a garantir que l’esdeveniment que tindrà lloc el pròxim 2 d’agost es desenrotlle amb totes les mesures de seguretat exigides per la normativa vigent.

La celebració de la Cordà tornarà a convertir-se en un dels moments més destacats de les festes de Marines, mantenint visca una tradició profundament arrelada en nombrosos municipis de la Comunitat Valenciana i que cada estiu reunix veïns i visitants entorn de la cultura del foc i la pólvora.

La Cordà forma part de les Festes Patronals de Marines 2026. Unes festes que com a marca la tradició donaran el tret d’eixida el pròxim 31 de juliol amb la presentació de les festes; l’1 d’agost se celebrarà el certamen de bandes amb la participació de la Societat Musical La Marinense i acabarà el cap de setmana, el diumenge 2, amb la recuperació de la Cordà. Unes festes que acabaran amb la festa en honor a Sant Roque, patró dels nostres majors, l’11 d’agost.

Compartir

També et pot interessar