GuanyemSAB ha presentat aquest divendres 11 de setembre les principals línies del seu projecte polític de cara a les pròximes eleccions municipals, que se celebraran al maig de 2027. L’assemblea de la formació va acordar iniciar una nova etapa d’obertura cap al teixit associatiu, veïnal i social de la localitat, així com cap a aquelles formacions de l’àmbit progressista que vullguen contribuir a construir una alternativa real de govern.
La trobada va servir també per a presentar les bases d’un projecte de poble que GuanyemSAB defineix com “un nou model de poble”, basat en la participació ciutadana, l’accessibilitat als serveis públics, la sostenibilitat com a eix transversal, les millores en la mobilitat, la protecció social i l’enfortiment de la vida comunitària i econòmica de Sant Antoni de Benaixeve.
Durant l’assemblea, des de GuanyemSAB es va anunciar a més l’obertura d’un procés per a la conformació d’una candidatura plural, representativa i arrelada a Sant Antoni de Benaixeve, amb la voluntat de sumar persones, col·lectius i sensibilitats progressistes que compartisquen la necessitat d’impulsar un canvi polític real en el municipi.
La formació considera que aquest procés ha d’anar més enllà de la mateixa organització i aposta per escoltar i comptar amb la ciutadania, incorporant a persones procedents de diferents àmbits de la societat local i posant el projecte col·lectiu per sobre de les sigles. En aquest sentit, es va acordar que els pròxims mesos servisquen per a mantenir trobades amb associacions, col·lectius i persones de la localitat, recollir propostes i construir de manera participativa una alternativa de govern de cara a maig de 2027.
El portaveu del grup municipal GuanyemSAB, Pau Andrés, va defensar durant la trobada que les propostes presentades formen part d’un model de municipi que el seu espai polític reivindica des de fa dècades. Andrés va destacar que aquesta formació representa “una manera d’entendre Sant Antoni de Benaixeve que posa a les veïnes i els veïns en el centre, que aposta per millorar la vida quotidiana amb qüestions tangibles, com els serveis públics. Necessitem un poble més verd, accessible i habitable, on totes les persones senten que tenen la capacitat real de decidir sobre el seu futur”.
Des de GuanyemSAB consideren que les eleccions de maig de 2027 representen una oportunitat per a obrir una nova etapa política. L’objectiu, segons la formació, és clar: sumar, escoltar i construir entre totes i tots el Sant Antoni de Benaixeve dels pròxims anys. “No partim de zero. Tenim una història, una experiència i un projecte de poble, però volem obrir-lo i compartir-lo amb molta més gent”, va concloure Andrés.
Nota de premsa Guanyem SAB




