Riba-roja de Túria ha iniciat les obres de construcció de la nova passarel·la sobre el barranc de Mandor, que facilitarà la connexió i accessibilitat de les urbanitzacions de la zona nord – Santa Rosa, Entrenaranjos, Montealcedo, Parc Montealcedo, El Molinet i Santa Mónica – amb l’estació de metro d’El Clot.
El nou accés connectarà el carrer Enrique Alamar i el carrer Logronyo, mitjançant una passarel·la que tindrà un ús ciclo-vianants. Aquesta serà de tipus arc atirantat o bow-string, de 42,65 metres de llum, amb dos arcs inclinats cap a la seua part superior, amb una altura total de 6,20 metres. El paviment de la passarel·la estarà format per rajola de pedra calcària col·locada sobre xapa metàl·lica de 5 mm de grossària, que servirà de superfície de suport per al paviment de rajoles i disposarà d’il·luminació led.
El barranc de Mandor ha exercit històricament com una barrera entre Santa Rosa i l’estació d’El Clot, dificultant la mobilitat i la connexió dels veïns i veïnes de les urbanitzacions pròximes. Actualment els qui accedeixen a peu o amb bicicleta, es veuen obligats a vorejar el llit del Barranc fins a aconseguir el carrer Màlaga, la qual cosa implica importants increments en les distàncies i temps de desplaçament, a més del risc que suposa per als qui accedeixen a l’estació per la calçada CV-336, sense cap mena de vorera.
Amb aquesta mesura, es pretén millorar la connectivitat d’aquesta zona al mateix temps que promou l’ús del transport públic, entre els nombrosos veïns i veïnes que utilitzen diàriament aquest mitjà de transport. Segons les dades de Metrovalencia, la Línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda) que passa per El Clot va ser utilitzada el mes de febrer passat per 879.711 usuaris. L’Ajuntament a més disposa del servei de transport municipal ConectaMetro, a través del qual, comunica l’estació amb el nucli urbà, el polígon industrial (arRibabus) i la Línia 9 (Alboraia Peris Aragó/Riba-roja de Túria).