La Generalitat, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), invertirà més de 48 milions d’euros a millorar els sistemes de seguretat i de senyalització en diversos trams de les línies 1 i 2 de Metrovalencia. En concret, s’incorporarà, al llarg dels pròxims anys, un nou sistema de senyalització i ATP (Automatic Train Protection) ERTMS nivell 1 que compleix amb tots els estàndards europeus, en els trams de via única de les línies 1 i 2 de Metrovalencia.
Els treballs inclosos afecten més de 80 quilòmetres de xarxa, distribuïts en els trams de Bétera-Seminari CEU i Col·legi El Vedat-Castelló, tots dos de la línia 1 (Bétera-Castelló), i el tram Llíria-Paterna, de la línia 2 (Llíria-Torrent Avinguda). Actualment, aquests trams es troben protegits pel sistema FAP (frenat automàtic puntual).
Aquest matí, amb presència de la consellera de Política territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, s’ha procedit a la signatura del contracte entre FGV i l’empresa adjudicatària, la unió temporal d’empreses (UTE) formada per Siemens Automation SAU, Siemens Rail Automation SAU i Nertus Mantenimiento Ferroviario y Servicios SA. A la reunió que s’ha mantingut, prèvia a la signatura del contracte, han assistit la directora gerent d’FGV, Anaïs Menguzatto, i el president de Siemens España, Agustín Escobar.
El pressupost del contracte és de 48.693.773,74 euros, IVA inclòs, i el termini d’execució de les obres és de trenta mesos.
“Amb l’execució d’aquest projecte, FGV continua avançant en la modernització i l’actualització dels sistemes de senyalització i seguretat en la circulació de tota la seua xarxa, per a assolir uns estàndards similars als que ja s’apliquen en els trams subterranis i altres en superfície”, ha explicat la consellera.
Al seu torn, Rebeca Torró ha avançat que, “en els pròxims mesos, FGV presentarà un projecte constructiu per a completar la instal·lació d’un nou sistema de senyalització, similar a aquest, en els trams no inclosos en aquesta intervenció, i completarà així la modernització en aquesta matèria de tota la xarxa de Metrovalencia”.
Aquesta actuació, prevista per als pròxims tres anys, preveu en una primera fase l’elaboració de tots els estudis i els càlculs necessaris per al desenvolupament del projecte constructiu previ a l’execució de les obres.
La proposta recull també el desenvolupament dels plans de manteniment preventiu i correctiu per a tots els sistemes i els equips, l’apilament de materials i equips, i el desenvolupament d’aplicacions programari necessàries per a la implantació dels sistemes.
En la fase d’execució s’inclou el desmantellament dels equips existents, que seran reemplaçats per les noves instal·lacions, i l’execució de treballs d’obra civil complementària.
La instal·lació dels nous equips comprén la completa connexió i el desenvolupament de totes aquelles interfícies necessàries perquè funcionen correctament (ja que hauran de quedar completament integrats en el sistema de transport, particularment pel que fa al material mòbil), així com la preparació i el desenvolupament de totes les proves de fàbrica i de sistemes.
Aquesta actuació incorpora també cursos de formació sobre els nous sistemes per al personal d’FGV i el lliurament de documentació sobre els sistemes que es posen en servei.
Amb antelació a la posada en marxa, s’ha previst el desenvolupament dels treballs necessaris per a l’execució de les fases provisionals i les fases parcials de posada en servei, incloent-hi les proves per a cadascuna d’aquestes fases, la preparació i el desenvolupament d’aquestes proves i el subministrament de recanvis i garantia/manteniment.