Per segon any consecutiu l’equip de Govern de l’Ajuntament de Benaguasil ha elaborat una guia per a rendir comptes de la gestió pública municipal desenvolupada i, com a mesura de transparència amb els seus veïns i veïnes.
La guia, cofinançada per l’Ajuntament i la Diputació de València, inclou els eixos en els quals es basa la gestió de l’equip de govern així com el nombre de persones que treballen en el Consistori, els centres municipals, l’estat econòmic financer, les subvencions sol·licitades i les concedides, a més dels beneficis fiscals, el pressupost municipal, o les actuacions dutes a terme en 2021.
Pel que fa a l’apartat de personal, el nombre de persones que treballen a l’Ajuntament és de 126, dels quals 65 són homes i 61 dones.
El document també reflecteix la situació econòmic financera de l’Ajuntament que a 31 de desembre de 2021 tindrà un romanent de tresoreria de 2.895.877€, i un deute de 3.742.239€, dels quals 3.411.184€ corresponen al deute del Cementeri de l’any 88.
D’altra banda es recullen dades del pressupost municipal que és de 8.102.768€, així com destaquen les bonificacions i ajudes que aplica l’Ajuntament, mentre que en l’apartat de subvencions destaquen els 2.122.747€ aconseguits.
L’objectiu d’aquest document, que en uns dies arribarà a tots els domicilis, és que els veïns i veïnes puguen conéixer l’acció de l’equip de govern al capdavant de l’Ajuntament. En aquest sentit el regidor de l’àrea, Stephane Soriano, ha assenyalat que “la rendició de comptes implica compartir amb la ciutadania, informació sobre els avanços i reptes en la planificació, execució, seguiment i avaluació de les actuacions públiques, i això és el que reflecteix aquesta guia que significa un pas avant més en l’objectiu de fer transparent la gestió municipal i buscar la participació ciutadana dels veïns que vulguen conéixer les decisions que es prenen des de l’Ajuntament”.
Al costat de la guia s’inclou una carta que recull la informació necessària per a poder contactar directament amb els regidors i amb l’alcalde, en incloure els seus emails. Amb això es tracta d’acostar l’Administració a la ciutadania i fer-la més accessible i transparent.