La Diputació de València ha obert aquest dijous al trànsit la primera fase de la Variant Nord de Bétera. Es tracta d’una infraestructura molt important, ja que permetrà desviar els 12.000 vehicles diaris que travessen el municipi del Camp de Túria i és una demanda històrica.
L’acte d’obertura de la nova via ha comptat amb l’assistència del vicepresident i diputat de Carreteres, Rafa García, i alcaldes i
alcaldesses de la comarca. A banda de la primera edil de Bétera, l’esdeveniment ha comptat amb l’alcaldessa de Serra, Alicia Tusón, l’alcalde d’Olocau, Antonio Ropero, i L’alcalde de Nàquera, Damián Ibáñez. A més a més, també han assistit altres autoritats municipals de la corporació municipal, diputats i empresaris d’AEMON, entre altres.
L’acte ha tingut lloc a la glorieta de nova construcció situada en el punt quilomètric 10,5 de la CV-310. Allí, s’ha explicat tot el treball realitzat.
Amb el nou traçat de 4,7 quilòmetres de longitud, es pretén evitar el col·lapse de trànsit que patixen diàriament els veïns i veïnes del municipi de Bétera i pròxims, així com els usuaris de la CV-310. Aquesta variant, a més, generarà nous itineraris per als vianants i ciclistes.
El projecte compta amb una inversió que supera els 15 milions d’euros.
La pavimentació i l’enjardinament del nou traçat, el qual discorre pel marge nord-est del nucli urbà de Bétera, es va iniciar una vegada completada la fase de moviment de terres i el condicionament de l’esplanada, així com la construcció de quatre ponts i tres passos inferiors necessaris per a salvar la línia fèrria i els barrancs del Carraixet i Portaceli, així com connectar els camins i vies existents en el traçat.
L’obra, adjudicada a l’empresa Bertolín, també ha comptat amb la construcció de quatre glorietes que, al costat de les vies de servei laterals, proporcionen el control total dels accessos a la carretera. La calçada té una amplària de 12 metres, amb dos carrils per sentit de tres metres cadascun i vorals-bici de dos metres a banda i banda. També s’habilita una via de ciclovianants segregada i protegida de 2,5 metres d’amplitud en el marge esquerre.
Aquesta actuació també posa en valor l’entorn paisatgístic de la zona.
D’altra banda, després de finalitzar aquesta primera fase, es contempla la posada en marxa al gener de 2022 de la segona fase del projecte. Aquest comptarà amb una inversió de 3.640.000 euros i tindrà un termini d’execució de sis mesos, segons les previsions.
El traçat de la segona fase de la Variant Nord de Bétera tindrà una longitud aproximada de 950 metres, des de la quarta glorieta executada en la primera fase de l’obra fins a l’existent en la CV-333 en la carretera que conduïx a Olocau. L’objectiu d’aquesta segona fase és ampliar la intersecció giratòria per a establir totes les connexions necessàries entre la nova variant i la CV-333, inclòs l’accés a la urbanització La Masia.