El president de la Diputació de València, Toni Gaspar, i el diputat de Carreteres, Rafa García, han visitat aquest migdia, al voltant de les 12.45 hores, les obres de la Variant Nord de Bétera. Ni les altes temperatures ni el vent han impedit que diversos alcaldes de municipis de la comarca del Camp de Túria, a banda de la de Bétera, com l’alcaldessa de Serra Alicia Tusón, la de Marines i també presidenta de la Mancomunitat Camp de Túria Lola Celda i l’alcalde d’Olocau Antonio Ropero, acudiren al punt de trobada per a acompanyar a Gaspar i García en aquesta visita. Alguns regidos de la corporació municipal també han volgut conéixer de primera mà les obres que s’estan duent a terme.
Segons ha explicat el president de la Diputació de València, les obres de la Variant Nord finalitzaran al setembre, abans del que en un pricipi estava previst. Doncs, primerament s’havia indicat com a data de finalització el mes de desembre.
Amb el nou traçat de 4,7 quilòmetres de longitud, es pretén evitar el col·lapse de trànsit que patixen diàriament els veïns i veïnes del municipi de Bétera i pròxims, així com els usuaris de la CV-310. Aquesta variant, a més, generarà nous itineraris per als vianants i ciclistes.
El projecte compta amb una inversió que supera els 15 milions d’euros. Ara ja s’entra en l’última fase d’execució, la qual contempla la pavimentació de la via d’aglomerat asfàltic i la col·locació de la senyalització horitzontal i vertical, així com els sistemes de contenció.
La pavimentació i l’enjardinament del nou traçat, el qual discorre pel marge nord-est del nucli urbà de Bétera, s’inicia una vegada completada la fase de moviment de terres i el condicionament de l’esplanada, així com la construcció de quatre ponts i tres passos inferiors necessaris per a salvar la línia fèrria i els barrancs del Carraixet i Portaceli, així com connectar els camins i vies existents en el traçat.
L’obra, adjudicada a l’empresa Bertolín, inclou la construcció de quatre glorietes que, al costat de les vies de servei laterals, proporcionaran el control total dels accessos a la carretera. La calçada tindrà una amplària de 12 metres, amb dos carrils per sentit de tres metres cadascun i vorals-bici de dos metres a banda i banda. També s’habilitarà una via de ciclovianants segregada i protegida de 2,5 metres d’amplitud en el marge esquerre.
Aquesta actuació també compta amb la posada en valor de l’entorn paisatgístic de la zona. En aquest sentit es procedirà a l’enjardinament dels talussos, marges i glorietes i la plantació d’arbustos autòctons de la zona mediterrània, ficant també en valor el patrimoni d’aquest espai.
D’altra banda, durant la visita, s’ha anunciat la posada en marxa al gener de 2022 de la segona fase del projecte, que comptarà amb una inversió de 3.640.000 euros. Aquesta indrà un termini d’execució de sis mesos, segons les previssions.
El traçat de la segona fase de la Variant de Bétera tindrà una longitud aproximada de 950 metres, des de la quarta glorieta executada en la primera fase de l’obra fins a l’existent en la CV-333 en la carretera que conduïx a Olocau. L’objectiu d’aquesta segona fase és ampliar la intersecció giratòria per a establir totes les connexions necessàries entre la nova variant i la CV-333, inclòs l’accés a la urbanització La Masia.