L’ajuntament de la Pobla de Vallbona obrirà aquest pròxim dimarts, 16 de febrer, el termini per sol·licitar les ajudes Parèntesi dins el Pla Resistir per a autònoms i microempreses. En total seran 514.558 euros les que rebran els negocis de la Pobla de Vallbona dins esta primera línia de subvencions d’urgència per facilitar la viabilitat de les empreses locals.
A l’ajuda parèntesi poden acollir-se les empreses del sector hostaler, cultural, esportiu les agencies de viatge entre d’altres. Es podrà sol·licitar a través de la seu electrònica amb certificat digital o de manera presencial amb Cita prèvia al Centre Social, a l’Agència de Desenvolupament Local.
Les ajudes suposen una injecció de diners d’un mínim de 2.000 euros per empresa o autònom i 200 euros per cada treballador que tinga donat d’alta fins a un màxim de 4.000 euros. Per a poder sol·licitar les ajudes cal tindre el negoci amb domicili fiscal en la Pobla de Vallbona i tindre l’activitat en funcionament a data 31 de desembre.
L’ajuda Parèntesi suposa una subvenció directa a les empreses per contribuir al sosteniment de les despeses corrents que els negocis han continuat suportant l’abaixada o la carència d’ingressos. Per este motiu caldrà aportar factures de les despeses generades des d’1 d’abril del 2020 fins a l’actualitat fins a l’import màxim subvencionable.
Les despeses subvencionables són les del lloguer del local comercial, les compres de mercaderies i aprovisionaments, despeses de subministraments, reparacions i conservació de material, despeses de personal contractat, els interessos de les hipoteques i altres despeses corrents vinculades a l’activitat.
L’objectiu del govern local és que les empreses arriben de manera ràpida i la setmana que ve podran començar a registrar-se les sol·licituds. Per això, des de l’ajuntament es demana a les empreses i autònoms que preparen tota la documentació per poder tramitar les ajudes des del mateix dimarts.
A més de les factures justificatives de les despeses, s’ha d’aportar l’acreditació dels poders de representació de l’empresa, certificat actualitzat de la situació censal, el certificat d’alta en la seguretat social i documentació acreditativa de treballadors a data 31 de desembre, declaració responsable de no incórrer en incompatibilitat, la fitxa de manteniment de tercers a més de els declaracions que les factures han estat pagades i no s’han utilitzat per a cap altra subvenció.