El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, ha presentat el Pla de Millora de Freqüències de la xarxa de Metrovalencia previst per als pròxims anys. Aquesta actuació comptarà amb una inversió de 235 milions d’euros.
De la quantitat anunciada, més de 90 milions d’euros s’invertiran en les línies de metro per a desdoblegar trams de via única; augmentar els punts de fuita i encreuament en diferents trams en superfície; suprimir passos a nivell, i modernitzar enclavaments i sistemes de protecció de trens.
La inversió en la xarxa tramviària ascendeix a més de 127 milions d’euros i comprén l’adquisició de noves unitats; l’ampliació del bucle de la zona del Cabanyal-Canyamelar; la prolongació de les andanes actuals; la instal·lació de noves fuites i enclavaments; i la modernització dels sistemes de protecció i control de tramvies.
“Les primeres actuacions, que ja estan en procés de planificació i redacció de projecte, s’iniciaran en 2022, perquè en 2023 les persones usuàries de Metrovalencia puguen apreciar les primeres millores” ha explicat el conseller.
El conjunt d’actuacions anunciades permetran reduir considerablement les freqüències de pas, en diferent mesura, en la totalitat de la xarxa en superfície, per la qual cosa lògicament també es reduiran de manera considerable els temps d’espera en el tram subterrani de Metrovalencia.
En alguns trams, com l’Eliana-Entroncament, s’aconseguirà una important reducció dels temps de pas, en fixar una nova freqüència de 12 minuts. La freqüència actual en aquesta zona era de 30 minuts de Paterna a l’Eliana i de 15 minuts d’Entroncament a Paterna. Així mateix, en el tram entre Torrent i Picassent es reduiran els temps d’espera en 18 minuts, per la qual cosa es permetrà donar un millor servei a les persones residents i que treballen en la zona.
Cal recordar que en els últims anys Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ha millorat els serveis i freqüències de pas en els mesos de juliol i en els dies laborables de les setmanes de les festes nadalenques. A més, s’ha posat en servei l’horari nocturn, interromput per la pandèmia de COVID-19 des de març de 2020.
Una de les principals actuacions previstes en la xarxa tramviària per a fer possible aquest nou pla de freqüències és l’ampliació en el bucle de la zona del Marítim de les Línies 4 i 6 de Metrovalencia, a fi de millorar el servei d’aquest mitjà de transport a la ciutat de València.
D’aquesta manera, es modificaria el recorregut dels tramvies per la zona marítima per a millorar les freqüències de la connexió dels barris d’Orriols, Malva-rosa i el Cabanyal/Canyamelar amb el traçat de metre, a partir de l’estació de Marítim-Serrería. Amb aquesta millora, la freqüència de pas mitjana prevista serà d’aproximadament 7,5 minuts, enfront dels 10 o 20 minutos actuals, depenent del punt d’origen i destinació.