L’Ajuntament de la Pobla de Vallbona i el Col·legi Notarial de València han signat un acord per facilitar el pagament de l’impost de plusvàlues i autoritza els notaris a representar els interessats davant l’administració local per calcular este impost i generar el rebut per al seu pagament.
D’aquesta manera s’aprofiten les noves tecnologies de la informació per oferir a la ciutadania la possibilitat que durant l’escriptura d’una propietat, el notari accedisca a la base de dades del consistori i obtinga un esborrany de l’autoliquidació de l’impost . Amb ell, els veïns podran tramitar el seu pagament directament al banc o bé a la passarel·la de pagament de l’ajuntament.
Se simplifiquen així els tràmits a l’agilitzar la notificació de la documentació entre ajuntament i notaries, evitant gestions a la ciutadania. Este conveni forma part de les accions de millora de l’eficiència de l’administració que realitza l’Ajuntament de la Pobla.
L’acord permetrà també als compradors i hereus conéixer la situació tributària de la propietat amb l’ajuntament prèviament a la seua escriptura. D’esta manera, s’evita que aquelles persones que adquirixen una propietat, es troben amb deutes que desconeixien.
El conveni es firma per un termini de 4 anys amb possibilitat d’ampliació durant 4 anys més. A l’acte han assistit l’alcalde, Josep Vicent Garcia, el president del Col·legi Notarial de València, Francisco Cantos, i Manuel Puerto, notari de la Pobla de Vallbona.