El veïns de Riba-roja de Túria han recuperat fins a un total de 10.344’66 euros, després de les 132 reclamacions que l’Ajuntament d’aquesta localitat ha interposat contra les peticions il·legals i indegudes formulades per diverses empreses, companyies i multinacionals. En els diners recuperats s’inclou tant les quantitats cobrades il·legalment com les reclamacions indegudes per les companyies als veïns.
L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) de Riba-roja de Túria ha fet balanç de la labor i l’activitat desenvolupada al llarg de l’any 2020 en el qual s’han atés un total de 287 consultes per part dels veïns i les veïnes de la localitat. D’elles, 158 s’han formulat de manera telefònica, altres 82 s’han presentat presencialment i les restants 47 han sigut realitzades a través del correu electrònic.
El regidor de Serveis Públics de Riba-roja, Rafael Gómez, ha destacat “la important labor que desenvolupa l’oficina d’atenció al consumidor en el seu afany per defensar i protegir tots els drets dels nostres veïns davant les peticions que es consideren indegudes o il·legals per part de les empreses i prova d’això és el percentatge notable de les reclamacions que han conclòs de manera satisfactòria”.
Sobre el total de les consultes presentades abunden les relacionades amb les companyies i empreses multinacionals dedicades al sector de la telefonia amb un total de 81 en total, també destaquen les 36 formulades sobre les agències de viatge, les 19 sobre les empreses elèctriques, les 16 sobre empreses asseguradores o les 12 relacionades amb bancs i entitats financeres. La relació de consultes es completa amb altres 13 sobre el sector de l’habitatge, les 10 del sector sanitari o les 31 sobre serveis genèrics.