L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha fet balanç de la campanya turística 2020, en la qual es va impulsar el programa “Riba-roja-Torna a l’Interior”, després de l’Estat d’Alarma. La finalitat d’aquesta iniciativa era potenciar l’activitat turística en el municipi, amb les màximes garanties de protecció i seguretat per als visitants, gràcies a la certificació “Safe Tourism Certified” de l’Institut de Qualitat Turística Espanyola.
Segons les dades aportades per l’Oficina de Turisme, és significatiu el nombre de persones que en 2020 van visitar el Castell i els seus museus, el MUPLA (Museu del Pla de Nadal) i el MUCA (Museu de Ceràmica). Un total de 6443 persones, de les quals un 62% és d’origen local i un 32% de Comunitat Valenciana van gaudir de la riquesa d’aquest emblema del patrimoni històric local.
Així mateix, es van programar un total de 71 visites per a públic general i 20 visites exclusives per a grups. En total, 1.441 persones van participar de les visites guiades, especialment en la ruta al Parc Natural en la qual van participar 760 persones i la Ruta Urbana de l’Aigua amb 311.
Des de la reobertura de l’els serveis turístics municipals al juny, i en el marc de la campanya “Riba-roja de Túria – Torna A l’Interior”, la participació va ascendir a 563 persones, una dada positiva si tenim en compte les limitacions d’aforament i la reducció de les activitats. Si atenem la procedència, un 65% van procedir de diversos llocs de la Comunitat Valenciana, mentre que un 34% va ser d’origen local.
Respecte a l’atenció presencial, durant 2020 es van atendre un total de 12.300 consultes. L’atenció no presencial va comptabilitzar 4.309 consultes de les quals 2.710 van ser telefòniques i 1.599 per correu electrònic.
En referència a alguns dels esdeveniments organitzats destaquen les IX Jornades Gastronòmiques de Riba-roja de Túria “Del Túria al Plat” es van dur a terme de l’1 al 15 de setembre i van ser afavorides per les gastromarques DEL TROS AL PLAT I L’EXQUISIT MEDITERRANI, com a suport als restauradors en la reactivació del sector davant la situació actual provocada pel COVID-19.
També es van emprendre accions de co-màrqueting i campanyes de promoció turística en mitjans de comunicació on –line, es van actualitzar i van adaptar els continguts de la web de turisme i es van crear nous materials de difusió, com per exemple, els Tours virtuals en 360º del Castell, museus, cisterna i casa de la molinera, es va publicar la guia digital de peces del Museu Visigot de Pla de Nadal i es va donar difusió al projecte Relectures en el qual participa el Museu Visigot.
La programació estava integrada per experiències culturals i experiències en l’entorn natural per als mesos de juliol i agost. Dins de les experiències culturals es trobaven productes consolidats com la Ruta Urbana l’Aigua, el Secret Visigot i la visita al Castell. Al mateix temps, es va llançar un nou producte “Senderes culturals per la Vall de Porxinos” que inclou la visita a diversos punts d’interés en aquesta vall, com l’aqüeducte de Porxinos. El turisme de naturalesa està representat per productes assentats com: rutes BTT, descensos en caiac pel riu Túria i rutes nocturnes de senderisme. També es van oferir nous productes relacionats amb la marxa nòrdica i birdwatching. Al mateix temps, aquest programa d’activitats, incloïa recomanacions alternatives per a realitzar pel teu compte; com per exemple: visitar el Castell i els seus museus, descobrir l’oferta gastronòmica dels nostres bars, restaurants i forns tradicionals o incentivar la visita a la nostra web per a organitzar els teus propis plans i passejos pel municipi.