L’Equip de Delictes Tecnològics (Editeco) de la Guàrdia Civil de Lliría ha obert una investigació a una jove de 20 anys acusada. El motiu d’aquesta investigació és el d’una possible estafa a una persona amb discapacitat intel·lectual a la qual tutelava. Així ho ha informat l’Institut Armat en un comunicat. La xica era voluntària d’una fundació sense ànim de lucre de València i va utilitzar els diners per a llogar un cotxe amb conductor per a anar-se de compres.
Una denúncia va originar les actuacions policials, donat que la família de la persona tutelada es va adonar d’uns càrrecs en la targeta bancària que li facilitaven al seu fill per a situacions d’emergència. La Guàrdia Civil va sol·licitar dades per a veure d’on provenien els càrrecs i van descobrir que arribaven de la pròpia cuidadora del menor. La voluntària portava convivint cinc mesos en un domicili tutelat per la fundació amb diversos discapacitats dins d’un programa per a fomentar la vida autònoma i independent d’aquests.
Aprofitant la seua posició i la confiança que va depositar el jove i la seua família en ella, va influir manipulant a la persona que estava sota les seues cures perquè li facilitara el mitjà de pagament que tenia per a urgències. La investigada va vincular la targeta al seu telèfon mòbil i va fer ús per a despeses personals mesos després que ja no no fora l’encarregada de la tutela de la víctima. Els càrrecs feien referència a serveis de lloguer de cotxe amb conductor per a anar-se de compres a costa de la persona que tenia a la seua cura.
La jove va contravindre així els valors morals i el sentit del voluntariat que per definició significa el desinterés de la persona que l’exerceix. També va infringir el codi deontològic de la fundació que prohibeix taxativament la utilització dels diners dels atesos o tutelats pels voluntaris, fins i tot sent per a despeses comunes que es produïren en la convivència en els seus pisos, existint ja per a aquesta mena de meritacions un compte facilitat per la pròpia fundació.
Tots aquests fets van provocar que els citats agents obrigueren una investigació a la jove com a autora d’un delicte d’estafa, per l’ús no autoritzat de la targeta bancària de la víctima. Finalment, les diligències instruïdes han sigut entregades al Deganat dels Jutjats de Llíria.