El conseller de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España i l’alcalde de Riba-roja de Túria, Robert Raga, han visitat els possibles emplaçaments en el centre del municipi per a reubicar l’estació de metro de Riba-roja de Túria.
Segons ha assenyalat Arcadi España, aquesta visita s’emmarca en el procés iniciat per la Conselleria per a “atendre una vella reivindicació dels veïns i veïnes de Riba-roja de Túria i que, també respon a l’objectiu de la Generalitat de fomentar una mobilitat més sostenible, amb un transport públic més accessible, segur i eficaç, que siga una alternativa real al vehicle particular”.
A més, ha afegit, “es posa de manifest la importància de la col·laboració entre administracions per a atendre les necessitats de la ciutadania i especialment amb els ajuntaments, que són els que treballen diàriament amb els veïns i veïnes i coneixen de primera mà les manques de les seues localitats i les possibles solucions”.
En aquest sentit, la Conselleria ha tret a licitació el contracte de serveis per a la redacció de l’estudi de viabilitat de “Prolongació de la línia de metro a Riba-roja de Túria. El pressupost base de licitació ascendeix a 33.880 euros i s’ha establit un termini per a la seua realització de 12 mesos.
Per part seua, l’alcalde Robert Raga ha agraït la licitació d’aquest estudi per a analitzar tècnicament “com portar el metre al nucli urbà i, concretament, a un lloc emblemàtic com és el *Barranc *dels Moros que articula tot un barranc urbà que connecta també amb València ciutat a través del parc natural”.
Igualment s’han abordat altres projectes de l’Ajuntament de Riba-roja de Túria que, en opinió del conseller Arcadi España, “són proposades molt interessants que marquen una línia estratègica en sintonia amb l’Agenda Urbana Valenciana i amb la Unió Europea, i que cal impulsar-les conjuntament entre la Generalitat i l’ajuntament, es tracta de regeneració urbana, mobilitat sostenible que haurem d’abordar en els pròxims anys”.
Aquest estudi té com a objectiu analitzar la viabilitat tècnica i econòmica de reubicar l’estació de Metrovalencia en el nucli urbà de Riba-roja de Túria, la qual cosa facilitaria l’ús del transport públic en millorar els temps de recorregut dels usuaris i usuàries a l’estació.
L’actual estació d’FGV de Riba-roja de Túria es troba en l’extrem aquest del nucli urbà, molt pròxima a l’entrada de la població a través de la carretera CV-370. És l’última estació de la xarxa de Metrovalencia Riba-roja de Túria, tram Aeroport-Roses
La prolongació de la línia de Metrovalencia es duria a terme sobre el corredor de l’antiga plataforma de ferrocarril d’ample ibèric de València a Llíria que data de 1889. Les condicions de deterioració i falta de rendibilitat van determinar que Renfe tancara el tram entre Riba-roja de Túria i Llíria en 1984, mantenint-se el servei de rodalia entre València i Riba-roja de Túria.
L’estudi de viabilitat analitzarà les alternatives proposades en els estudis i projectes elaborats, així com la seua viabilitat actual. Es podran estudiar noves alternatives en funció dels nous condicionants.