La iniciativa #ComerçLocalComerçBrutal, en la qual col·labora la Diputació de València i que arriba a mig centenar de municipis de la província, s’ha presentat a Llíria. Aquesta campanya compta amb el suport de l’ajuntament i els comerços locals.
Esta original campanya està dirigida a tots els públics gràcies a la seua transversalitat i el component artístic i nou que ha tractat d’aportar la Unió Gremial. En el claim de la campanya, “brutal apareix com a sinònim de tot el que ens agrada, de qualitat, de bones experiències, de confiança, valors que històricament associem al nostre comerç tradicional”, ha apuntat Juan Motilla, responsable de la federació.
Les artistes valencianes Palmera Vir, Inma Carpena, Raquel de Arquicostura i els creadors Debigotenrotllat, han reinterpretat el tradicional carro de la compra, transformant-lo en autèntiques peces d’art, que s’han convertit en la imatge brutal d’esta campanya.
Els carros representen la idea del comerç tradicional. Estan en el nostre imaginari com una cosa pròpia del nostre comerç, de les nostres botigues i mercats. La campanya pretén recuperar esta imatge icònica del comerç tradicional, amb la càrrega d’estos elements que tan bé representen el comerç local conferint-li una visió més actual.
La sala d’exposicions de l’Ajuntament de Llíria va ser l’escenari triat per a la presentació, on els assistents van poder veure les peces originals que protagonitzen esta brutal campanya. El president de la Federació, Juan Motilla va agrair a la Diputació i a l’Ajuntament el seu suport en esta classe d’iniciatives, i va recordar que “el comerç local és a més d’un dels principals motors econòmics de Llíria, un element imprescindible en la dinamització social i cultural del municipi”.
En els últims dies, el municipi ha sigut decorat amb banderoles i tanques publicitàries. També s’han repartit 10.000 fulls de mà i en els pròxims dies es repartiran 35.000 fundes portamascaretes, tot això amb l’acolorida i atrevida campanya de promoció comercial.