En la Base “General Almirall” de Marines es va celebrar aquest passat dimecres, 11 de novembre, un senzill acte per a celebrar els 50 anys de l’arribada a Marines dels primers soldats del llavors acabat de crear “Centre d’Instrucció de Reclutes núm. 7”.
Abans de la formació militar, es va inaugurar una placa com a record d’aquest aniversari amb la presència dels alcaldes de les localitats de la zona.
La celebració es va realitzar complint les mesures sanitàries i amb la participació de totes les unitats que tenen la seua seu aquesta base: el Regiment de Transmissions 21, el Regiment de Cavalleria ´Lusitania´ 8, la Unitat de Serveis de la Base “General Almirall”, el Grup de Cavalleria ´Milà´ XVI, el Grup d’Artilleria ´Patriot´ III/73 i el Centre de Comunicacions T-1305 del Regiment de Transmissions 22.
Durant aquests anys la base ha passat de ser un ´Centre d’Instrucció de Reclutes´ a ser la seu d’unitats operatives i capdavanteres les quals han participat en totes les operacions internacionals en les quals ha pres part l’Exèrcit de Terra.
A més, durant l’Operació Balmis de lluita contra la pandèmia, militars d’aquesta Base van realitzar nombroses missions de presència i reconeixement, així com desinfeccions de diferents instal·lacions i edificis a la Comunitat Valenciana i a les seues províncies limítrofes. En l’actualitat, i en el marc de la Missió Baluard, prop de 200 militars actuaran com a rastrejadors des de la Base de Marines.