168 municipis dels 542 que de la Comunitat Valenciana han registrat almenys un brot de Covid-19 des de la finalització de l’estat d’alarma decretat per la pandèmia, el que suposa que el 31% de les localitats de la Comunitat han tingut rebrots.
Des que el passat 24 de juny es confirmara el primer rebrot en la Comunitat Valenciana, en una empresa càrnia de Rafelbunyol, s’han notificat 96 rebrots a la província de València, 44 en la d’Alacant i 28 en la de Castelló.
Les localitats de cada província amb major nombre de brots són la ciutat de València, que ha superat ja els 300; la ciutat alacantina d’Elx, que ha superat la trentena; i Castelló, que està prop dels trenta brots.
La província que més brots de covid-19 ha patit en els últims 87 dies és la de València, amb 96 de les seues 266 municipis afectats, la qual cosa suposa que el 36’1% de localitats d’aquesta província han tingut rebrots de coronavirus.
Els municipis que han tingut brots són Aielo de Malferit, Albaida, Albal, Albalat dels Sorells, Alberic, Alboraia, Alcàntera, Alcúdia de Crespins, Aldaia, Alfafar, Alfara del Patriarca, Alfarp, Algemesí, Alginet, Almussafes, Alzira, Ayora, Benaguasil, Benetússer, Beniarjó, Benifaió, Benigànim, Beniparrell, Bétera, Bolbaite, Buñol, Burjassot i Canals.
També hi ha hagut brots a Canet d’en Berenguer, Carcaixent, Càrcer, Carlet, Catarroja, Chera, Cheste, Chiva, Cullera, Daimús, Faura, Foios, Fortaleny, Fuenterrobles, Gandia, Godella, Guadassuar, L’Àlcúdia, L’Eliana, Llíria, Manises, Manuel, Massamagrell, Massanassa, Meliana, Miramar, Mislata, Moixent, Moncada, Montroi i Museros.
Navarrés, Oliva, Olocau, Ontinyent, Paiporta, Paterna, Picassent, Pobla del Duc, Pobla de Farnals, Pobla de Vallbona, Potries, El Puig, Quart de Poblet, Rafelbunyol, Requena, Riba-roja de Túria, Rótova, Sant Antoni de Benaixeve, Sagunt i Sedaví també han tingut brots.
Completen el llistat Senyera, Sollana, Sueca, Sumacàrcer, Tavernes Blanques, Tavernes de Valldigna, Torrebaja, Torrent, Utiel, València, Vallada, Venta del Moro, Vilamarxant, Villar del Arzobispo, Vinalesa, Xàtiva i Xirivella.