Avals de l’ICOHui s’ha aprovat un últim tram de 15.500 milions en avals de l’ICO, l’Institut de Crèdit Oficial, dels que 7.500 milions es posaran a disposició d’autònoms i pimes i 5.000 milions per a grans empreses.
Per a impulsar el sector turístic es reserven 2.500 milions que garantiran préstecs de pimes i autònoms i serviran per a cobrir necessitats de liquiditat però també per a dur a terme inversions, segons ha explicat la ministra portaveu, María Jesús Montero, en la roda de premsa posterior al Consell de Ministres.
A més, s’obri un tram específic de 500 milions d’euros per a impulsar el sector de l’automoció, que serviran per a finançar la compra de vehicles d’ús professional, ha afegit.
En total 15.500 milions que s’habiliten en el cinqué tram de la línia d’avals de fins a 100.000 milions aprovada per l’Executiu per a fer front a la crisi econòmica derivada de la pandèmia de la COVID-19, “la major mobilització d’avals públics posada en marxa per Espanya”.
Fins al moment, ha afegit Montero, les empreses espanyoles han rebut 69.023 milions de finançament garantit pels avals públics, després que s’hagen aprovat 565.110 operacions de finançament, amb un import avalat de 52.761 milions d’euros.
El major volum d’operacions i finançament es concentra en pimes i autònoms, amb 555.288 préstecs aprovats, el 98% del total, i un import avalat de 38.975 milions d’euros, la qual cosa ha permés 48.750 milions d’euros en finançament.