La Conselleria de Política territorial, Obres Públiques i Mobilitat ha tret a informació pública el projecte bàsic així com l’estudi d’impacte ambiental i l’estudi d’integració paisatgística de la Ronda Oest de Vilamarxant. Així ho publica el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana.
El pressupost total de licitació de l’obra ascendeix a 12.482.776,46 euros i consistirà en la construcció una ronda pel costat Oest de Vilamarxant, d’una longitud d’uns 3.200 metres.
Per al conseller de Política territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Arcadi España, amb aquest projecte “es pretén millorar el nivell de servei de la CV-50 al seu pas pel municipi, resolent al seu torn la problemàtica urbana que genera la travessia, de manera que es compte amb una ronda perimetral que evite el pas del trànsit per dins del nucli urbà i solucionar problemes de seguretat viària així com de soroll o contaminació”.
El projecte que ara ix a informació pública diferència dues zones: La primera, entre la CV-50 (sud de la població) i la CV-370, on s’ha plantejat una carretera convencional d’un carril per sentit, amb control d’accessos en les interseccions definides per rotondes i la segona zona, entre la CV-370 i la CV-50 (nord de la població) “amb un disseny més urbà, adaptat a l’elevat nombre d’accessos i habitatges disseminats de l’entorn, amb dos carrils per sentit separats per una mitjana enjardinada, i accessos directes als camins”, ha descrit el conseller.
D’altra banda, les interseccions amb les principals vies (CV-50, CV-370, CV-3770, camí de la Pea) es resolen mitjançant rotondes, facilitant així l’accés a la zona urbana de Vilamarxant, al polígon industrial Enchilagar del Rullo i als camins principals.
D’igual manera, s’ha previst l’encreuament amb el barranc de Teulada mitjançant una estructura d’una única obertura, de 45 metres de longitud, dissenyada de manera que no es veja alterat el règim de corrents del barranc. A més, al llarg de tot el traçat de la ronda s’ha dissenyat una plataforma reservada per a ús ciclopeatonal.
Actualment, Vilamarxant està travessada de Nord a Sud per la carretera CV-50, de la xarxa bàsica autonòmica i per la CV-370 d’Est a Oest, de la Diputació de València. La CV-50 connecta els municipis de la segona corona metropolitana de l’àrea de València. En concret, la CV-50 entra a Vilamarxant pel Nord procedent del terme de Benaguasil i el travessa fins a arribar al final de Cheste.
Ambdós carreteres es creuen dins del nucli urbà del municipi mitjançant una intersecció semafòrica, travessies que provoquen congestió i greus molèsties dins del nucli urbà, incrementades pel pas de vehicles pesants. Es tracta d’una situació que ocasiona problemes de seguretat viària a més d’uns altres de tipus ambiental com a soroll o contaminació.
El projecte està sotmés a avaluació ambiental ordinària, per la qual cosa s’ha elaborat un Estudi d’Impacte Ambiental conforme a Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental, on es defineixen els impactes previstos i les mesures correctores a adoptar en el projecte. S’ha redactat també un Estudi d’Integració Paisatgística seguint el que s’estableix en la llei 5/2014 de 25 de juliol, de la Generalitat, d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Paisatge de la Comunitat Valenciana.
El període d’informació pública és de 30 dies hàbils, comptats a partir del dia 2 de maig, i el projecte podrà consultar-se en la web: consultar ací.