Labora ha concedit dues subvencions, per valor de més de 1,1 milió d’euros, per a la posada en marxa a Llíria d’un taller d’ocupació i la continuïtat del projecte Et Formem.
D’esta manera, l’Ajuntament de la capital del Camp de Túria ha publicat la convocatòria del nou Taller d’Ocupació que oferirà un total de 30 places per a persones majors de 25 anys, dividides en tres tallers. Este programa està finançat pel Servei Valencià d’Ocupació i Formació Labora, amb 696.164 euros.
Els alumnes-treballadors del centre rebran formació durant un any amb una labor remunerada amb el salari mínim interprofessional. El marc d’actuació se centrarà en el condicionament dels serveis públics del parc de Sant Vicent i en diverses tasques de manteniment al Centre Cívic El Prat.
Les persones interessades han d’estar inscrites en l’oficina Labora abans del pròxim 3 de desembre i complir els requisits de la convocatòria. De la mateixa forma, les sol·licitants hauran d’estar registrades en les especialitats d’operacions auxiliars d’obra de fàbriques i cobertes , d’activitats auxiliars en vivers, auxiliars de jardins i centres de jardineria o de soldadura amb elèctrode revestit TIG.
El taller d’ocupació comptarà igualment amb un director, un monitor per a cadascun dels tres tallers formatius, un professor de suport i un auxiliar administratiu.
Pròrroga Et Formem
D’altra banda, Labora ha donat el vistiplau a la continuïtat del projecte Et Formem, amb el qual actualment comptava el municipi, durant un any més. En este cas, l’ajuntament rebrà una subvenció de 464.109 euros. S’oferixen 5 places per al taller de fàbriques d’obra i 4 per a instal·lació i manteniment de jardins i zones verdes. Els alumnes-treballadors continuaran treballant en el condicionament de Villa Ángeles i El Prat.
L’edil de Foment Econòmic, Joanma Miguel, ha destacat que amb estos dos projectes, “i gràcies a la col·laboració de Labora, continuem apostant per la formació de les persones desocupades per a facilitar-los l’accés al mercat laboral”.
Los cursos son un tongo. De las 111 personas incluidas en la selección, hacen perder el tiempo y gastar dinero en viajes y fotocopias a 81 personas porque las 30 personas que van a entrar ya están previamente adjudicadas. Pongamos el caso de cuatro señores que entran con 0 puntos, pero les dan 3 puntos en la entrevista (totalmente subjetiva). Uno de ellos, casualmente es sobrino de la jefa de asuntos sociales de Llíria por un lado y de la una funcionaria de fomento por el otro. Otro no es de Llíria y existen rumores de que algunos de estos acaban de salir de un curso de formación en Paterna hace menos de un año (No se puede repetir el curso ni se puede realizar otro si no ha transcurrido al menos un año desde la finalización del anterior).