L’Ajuntament de l’Eliana continua realitzant inversions per a millorar la mobilitat amb la reducció del trànsit rodat i la facilitació de l’estacionament al veïnat i al nombrós públic que diàriament visita la localitat per a comprar, fer ús de servicis, restauració o de les instal·lacions culturals i esportives.
Els tres aparcaments que seran objecte de millores són l’ubicat al carrer de les Neus, el del Centre Sociocultural i un altre nou que es farà a l’entorn de la piscina municipal de Mandor.
El primer, amb una inversió superior als 99.000 euros, serà el que experimentarà una major transformació en incrementar la capacitat actual en 177 places. Es tracta d’un dels aparcaments del municipi més concorreguts durant tots els dies de la setmana. Amb esta actuació, l’aparcament de les Neus arribarà a les 300 places. D’esta manera es convertix en una estupenda opció per a estacionar el vehicle i evitar el trànsit rodat pel nucli antic, ja que es troba a només dos minuts caminant de l’Ajuntament o l’Església.
El segon aparcament que serà objecte de millores és el del Centre Sociocultural. En este cas es repavimentarà el ferm i s’ordenarà amb pintura vial.
Per últim, el nou aparcament de la piscina de Mandor, ubicat en l’entorn de l’estació, crearà 115 noves places d’estacionament que alleugeraran l’elevada concentració de vehicles que assistixen, sobretot de vesprada, al centre esportiu municipal. Amb una inversió de 45.000 euros, s’adequarà la parcel•la, generant una nova superfície pavimentada, reordenada amb pintura viària i il•luminació.
Pel que fa al termini d’execució de les obres dels pàrquings de Mandor i les Neus, oscil·larà entre les 4 i 5 setmanes. S’espera que el nou estacionament de Mandor comence a finals d’abril i el de les Neus a finals de juny. Els servicis tècnics estan a l’espera de complir amb els diferents tràmits burocràtics marcats pel procediment administratiu.