El consistori disposa de la Línia Verda, 900 714 318, un servei gratuït d’atenció personalitzada de 9.00 a 21.00 hores que recull els avisos de tot el terme municipal.
Actualment, l’Ajuntament s’encarrega de recollir de forma gratuïta tots els dilluns i dijous a la nit els residus urbans voluminosos domiciliaris, com són electrodomèstics, mobles o matalassos entre altres objectes.
“Hem millorat notablement el servei amb l’ampliació d’un a dos dies a la setmana i en horari nocturn de recollida de voluminosos, minimitzant l’impacte visual dels objectes depositats en via pública”, assegura el regidor responsable del la Oficina Riba-roja Neta, Rafa Gómez
El major nombre d’avisos es va registrar en el nucli urbà, on es van comptabilitzar 264, seguit de Masia de Traver, que va registrar 69 i Montealcedo, urbanització que va efectuar 32 cridades al servei gratuït.
Així mateix, són cada vegada més els ciutadans que recorren a aquest servei telefònic per a comunicar el depòsit tant d’efectes com de poda, quan aquesta supera les quantitats estàndard de la recollida habitual. En aquest últim cas, la “línia verda” de l’Ajuntament va rebre 150 avisos extraordinaris per a recollida de poda que es realitza un dia a la setmana.
A través d’este servei, l’Ajuntament pretén acabar amb el depòsit d’efectes en les zones de contenidors i en altres espais públics, evitant la proliferació d’abocadors incontrolats.