A la vista de la declaració de l’estat de ruïna dels nínxols del cementeri de Vilamarxant, construïts a principis del segle XX, l’Ajuntament de la localitat ha iniciat els tràmits per a desallotjar les sepultures que queden encara ocupades.
Des que es va constatar en 2009 l’estat d’aquest nínxols, s’ha produït el trasllat de la majoria quedant actualment al voltant de 120 ocupats.
Els nínxols afectats comprenen les columnes de la 1 a la 24, de la 25 a la 103, de la 104 a la 129 i la nau central nord-est del cementeri.
El pas del temps i l’ús de determinats materials per a la seua construcció en 1907 ha provocat importants desperfectes que desaconsellen la seua permanència. Els serveis municipals insten als familiars de les persones soterrades en aquests nínxols que sol·liciten immediatament les seues restes i puguen situar-les on estimen oportú.
De fet, des de l’Ajuntament es recomana que els visitants del cementeri vagen amb precaució a l’accedir a les zones delimitades pel seu precari estat.