La Mancomunitat Camp de Túria ha reunit representants de les associacions de comerciants de la comarca del Camp de Túria aquesta setmana. La finalitat d’aquesta cita ha sigut estudiar línies de treball conjuntes per a potenciar el comerç local.
A més a més, s’han analitzat les actuacions que s’han portat a terme dins de l’Acord Territorial d’Ocupació per a dinamitzar aquests col·lectius.
Entre els temes que s’han tractat en la reunió destaca la digitalització del comerç local, un dels reptes als quals s’enfronten els xicotets comerços des de fa uns anys. Des d’Unió Gremial s’han donat a conéixer les accions que es portaran a terme en el Pla d’Impuls al Comerç Electrònic de la Generalitat Valenciana 2018-2023.
Així mateix, en aquesta primera reunió, que ha servit com a punt de trobada del comerç local del Camp de Túria, s’ha constituït un grup de treball amb l’objectiu de preparar una campanya d’àmbit comarcal per a potenciar les vendes de cara al pròxim nadal.
La celebració d’aquesta trobada s’emmarca dins de les actuacions que des de la Mancomunitat, i dins de l’Acord Territorial d’Ocupació, s’estan realitzant per al foment del comerç de proximitat i de l’associacionisme de comerciants, empresaris i artesans locals. Des de fa més d’un any, aquesta institució està treballant fermament per a potenciar la unió del comerç local i les empreses locals, amb la finalitat d’enfortir el xicotet comerç i el teixit empresarial de la comarca.
Fruit d’aquest treball s’han posat en marxa al llarg de l’últim any associacions de comerciants i empresaris a Casinos, Serra, Gàtova, Marines i Olocau, municipis en els quals fins al moment no comptaven amb cap col·lectiu per a defensar els interessos del xicotet comerç.
Paral·lelament, s’està treballant en la dinamització de col·lectius ja creats, com els de l’Eliana, Bétera, l’Associació de Comerciants de Riba-roja de Túria i la de Comerços del Mercat Municipal d’aquest municipi. Amb totes elles s’estan realitzant actuacions encaminades a afavorir el comerç de proximitat. Entre elles, destaquen campanyes publicitàries, difusió de les seues activitats en xarxes socials, així com la formació dirigida a dotar al comerç de la comarca d’eines de gestió eficaces, en matèries com escaparatisme, digitalització, marxandatge, atenció al client, increment de venda, gestió eficaç del negoci, subvencions, entre altres, amb jornades tècniques i orientació.