Aquest dijous, 26 de juliol, tindrà lloc el ple ordinari del mes a Vilamarxant. La cita serà com sempre a les 21.30 hores al Saló de Plens del consistori.
Dos dels principals punts de l’ordre del dia seran dues modificacions de crèdits per a aplicar-se als Pressupostos de 2018.
En ambdós casos, les modificacions poden efectuar-se pel romanent de tresoreria que deriva de la liquidació dels comptes de 2017 i que ascendeix a 5.540.486,54 euros; així com a un superàvit pressupostari de 2.313.178,68 euros.
En primer lloc, se sotmetrà a aprovació una modificació per suplements de crèdit de 153.900 euros.
Aquests diners aniran destinats a despeses de personal per complementar crèdits de programes subvencionats però no totalment i per complementar crèdits de reconeixements d’antiguitat de treballadors i treballadores municipals. També s’habiliten per la necessitat d’actualització de les quantitats a la Llei 6/2018, de 3 de juliol, dels Pressupostos Generals de l’Estat per a l’any 2018.
Una altra partida, anirà destinada a inversions reals, algunes de les quals s’espera que estiguen subvencionades total o parcialment.
Pel que fa a les modificacions de crèdit, un altre punt tractarà sobre els crèdits extraordinaris del romanent. En este cas, la quantitat ascendix a 917.422,92 euros que poden invertir-se en despeses generals i en inversions financerament sostenibles, que no computen en la regla de despesa perquè, durant la seua vida útil, amortitzen la inversió inicial i, a més, generen un estalvi.
El primer punt de la sessió versarà sobre la designació de membres de la Mesa de Contractació Permanent de l’Ajuntament. Es tracta d’un mecanisme assistencial de l’òrgan competent en tots els contractes que celebre el consistori mitjançant procediments oberts, oberts simplificats, restringits, de diàleg competitiu i de licitació amb negociació.
També es votarà l’adhesió al sistema d’adquisició centralitzada de la Central de Servicis Innovadors i Sostenibles de la Diputació de València. Amb ella es pretén que la contractació de determinats béns i servicis de les entitats locals es produïsca en condicions econòmiques més avantatjoses, amb reducció de la despesa pública i, al mateix temps, simplificar la tramitació administrativa.
Així mateix, es presentarà i se sotmetrà a aprovació un nou Reglament de Protocol, Honors i Distincions per modernitzar i adaptar a l’actualitat l’anterior que hi havia al consistori.