43 joves joopers de Llíria, Náquera, Riba-roja, la Pobla de Vallbona i Vilamarxant han traslladat aquesta setmana les seves sessions, des del seu aula habitual en cadascun dels seus municipis, a un alberg d’Alborache.
La finalitat és realitzar un dels mòduls didàctics en què s’estructura el curs de JOOP. El títol del mòdul és ‘Conviure, compartir, créixer, ser feliços’.
En la trobada, el director general de l’IVAJ, Jesús Martí, ha destacat que “volem complir un doble objectiu: que coneguen gent d’altres municipis, perquè experimentin vivències de solidaritat i d’empatia: que vegen que no estan sols, que hi ha altres persones que, com elles, tot i les dificultats viscudes, estan decidides a donar un gir a les seves vides “
“El segon objectiu de l’estada en un entorn natural és fer que se sentin lliures de les pressions del seu context quotidià i que, al mateix temps, els seus coaches, puguin maximitzar els efectes beneficiosos de l’oci educatiu i la pedagogia del joc, a través d’activitats de jocs, dansa, teatre, música o multiaventura “.
Els 29 xics i 14 xiques, d’entre 16 i 21 anys, que han començat a Alborache van començar el curs JOOP el passat dia 13 de febrer i finalitzaran el programa al mes de juliol.
‘Jove Oportunitat -JOOP-‘ és un programa dissenyat i organitzat per l’Institut Valencià de la Joventut -IVAJ-, que compta amb la col·laboració de 56 ajuntaments i d’altres tants instituts d’ensenyament secundari i que és finançat pel Fons Social Europeu, com a programa de segona oportunitat dirigit a revertir l’abandonament educatiu primerenc.
El programa JOOP utilitza com a principal eina el coaching actitudinal, combinat amb un mòdul acadèmic en què es prepara per superar l’examen d’accés a la Formació Professional de Grau Mitjà.
L’objectiu és que els nois i noies que van abandonar el sistema educatiu prematurament trobin la motivació necessària per tornar-hi i així obtenir un títol de tècnic mig, que els permeti accedir al mercat laboral amb millors perspectives de trobar un lloc de treball de més qualitat i sostenible en el temps.
Als mòduls de coaching actitudinal i acadèmic també se suma un mòdul d’orientació professional, durant el qual els joopers visitaran 20 empreses per comprovar en la pràctica el contingut dels llocs de treball vinculats a una família professional de la FP.