
L’Ajuntament de Llíria ha publicat en el BOP de València l’aprovació definitiva del Reglament de Transparència, Participació i Bon Govern del municipi. Aquest reglament té com a objecte ampliar i reforçar la transparència de l’activitat pública, regular i garantir el dret d’accés a la informació municipal i establir les obligacions de bon govern que han de complir les persones amb responsabilitat pública així com les conseqüències derivades del seu incompliment.
Aquest document, que ha estat en fase de debat i redacció durant quasi un any, porta importants novetats a la ciutat tant en l’àmbit polític com en el social. La norma obligarà a mantindre una publicitat activa per part de l’ajuntament i habilitarà nous espais per a la participació ciutadana.
Aquesta normativa preveu també la creació de la figura del “Defensor del Ciutadà”, com a comissionat del consistori, per a vetlar pel respecte per part de l’administració municipal dels drets previstos en les lleis de les persones que resulten afectades per les actuacions de l’administració local.
S’estan habilitant diferents mitjans per a facilitar la informació pública i fomentar la participació ciutadana, a través de la web municipal, la Seu Electrònica, o el Portal de Transparència, entre altres ferramentes electròniques.