
L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ja es troba preparant tot el necessari per a la celebració de la 22 edició de la Mitja Marató i 2ª 5K del municipi. Aquesta activitat esportiva tindrà lloc el proper 4 de març. A més a més pretén ser més del nombre d’inscrits de la passada edició.
Aquest és el segon any que el Consistori aposta per combinar la prova reina amb un 5K per a oferir una prova amb tots els al·licients d’una competició a tot tipus de corredor.
Aquest any, la prova també tindrà un tint solidari. Totes les inscripcions destinaran 1 € a l’Associació Alanna contra la Violència de Gènere.
Un dels atractius d’aquesta edició tindrà noms i cognoms. Doncs, aquest any es comptarà a la línia de sortida amb el maratonià Martín Fiz, que després de vèncer en la Marató de Chicago en la categoria M50 (de 50 a 54 anys) i polvoritzant a més el rècord del traçat nord-americà en aquesta franja d’edat amb un temps de 2:28:09, intentarà guanyar a Londres el proper 22 d’abril per tancar el cercle del World Marathon Majors i convertir-se en una autèntica llegenda de la marató i aconseguir una nova gesta en la seva dilatada trajectòria com a corredor.
Com a novetat, l’organització incorporarà el servei d’autobús per a tots aquells corredors que participen en la prova però es vulguen retirar al quilòmetre 15 del recorregut, com preparatori per a la Mitja Marató del Campionat del Món que se celebrarà a València el 24 de març. Aquests atletes, que gaudiran de tots els serveis que ofereixca l’organització, podran tornar a la sortida de la prova en transport públic gratuït.
Un altre dels serveis que es posaran a disposició dels atletes serà guarda-roba gratuït, avituallament líquid (cada 5 km) i sòlid, massatge de recuperació, vídeo sortida, km 5 i arribada de la prova, reportatge fotogràfic, diploma commemoratiu i animació en carrera.