L’Eliana tornarà a celebrar el Dia Internacional de la Gent Gran este pròxim diumenge

El Centre Sociocultural de l’Eliana inaugurarà aquest dijous, a les 19:00 hores, l’exposició fotogràfica “Crònica de la Gran Guerra. L’Arxiu de Tànger”. Aquesta mostra romandrà en la localitat fins el proper 23 de febrer.
Les fotografíes estan cedides pel Museu Valencià d’Etnologia, mostrant una dimensió històrica diferent de la Primera Guerra Mundial, aportant dades desconegudes sobre les grans batalles, la vida quotidiana en el front i la rereguarda de la tropa i l’oficialitat, els enginys bèl•lics i les destrosses produïdes pels exèrcits.
Aquest arxiu fotogràfic de la Primera Guerra Mundial narra gràficament el periple d’un oficial francés pel front, deixant constància dels paisatges de la guerra. Les fotos van ser preses entre 1916 i 1935. L’arxiu es divideix en dos grans blocs: el relatiu a la Primera Guerra Mundial, que reflecteix l’estada de l’autor en el front de guerra, i el referent a la postguerra fins a 1935, que retrata a la família en la seua vida quotidiana.
Les imatges de la Primera Guerra Mundial recorren l’anomenat Front Occidental, on l’oficial es deté a capturar tots els aspectes del conflicte, des dels moments banals i curiosos als més cruels i descarnats. En el seu automòbil descobert, retrata tant armes estranyes com a soldats abatuts. El fotògraf, de nom desconegut, era un soldat francés servint en el Front Occidental, una línia de trinxeres entre els Vosges i el canal de la Manxa per territoris del nord de França i Bèlgica.
Les imatges de l’Arxiu de Tànger han sigut restaurades i formen part de l’Arxiu de la Casa de la Imatge de Logronyo. Aquesta mostra es fa realitat amb motiu del primer centenari de la fi d’aquesta guerra.
Noticias relacionadas