L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha iniciat treballs d’instal·lació, millora i adequació de l’enllumenat públic en diverses zones de la localitat.
D’aquesta manera, en la urbanització Parc Montealcedo s’estan instal·lant 72 noves lluminàries LED. La finalitat és adaptar els nivells lumínics a la normativa vigent. Paral·lelament s’ha iniciat la licitació per al renovat de fanals en la Urbanització Entrenaranjos i en els vials de Parc Montealcedo que han quedat per renovar. Les obres, incloses en el Pla d’Inversions Financerament Sostenibles, tindran un cost de 54.544,66 € junt amb els 45.455,34€ que seran destinats a il·luminar el Pla de la Vallesa. Estes actuacions seran adjudicades el proper mes de gener i està previst que al març, els veïns d’aquestes àrees residencials ja disposen del nou enllumenat.
Este és un dels compromisos adquirits com a conseqüència dels resultats de la recent auditoria lumínica realitzada en més de 5.991 lluminàries, que va analitzar la latitud i longitud dels punts de llum, les altures, les distàncies entre elles, la identificació de cada una d’elles, l’amplària de les vies, els carrils i les voreres, amb l’objectiu de calcular l’eficàcia i l’eficiència de la seua corresponent funció.
Segons l’estudi, un 60% de les mateixes presentaven deficiències per l’excés de contaminació i per incomplir les normatives europees que regulen estos dispositius.
També està previst en breu il·luminar les zones GUAU de Masia de Traver i Parc Montealcedo.
Una altra de les zones que veuran millorades la seua il·luminació és la urbanització Santa Rosa, concretament en la CV 336, on seran reposats quatre punts de llum que estaven inactius. El cost d’aquesta obra serà de 6.222,63€
En el nucli urbà, s’està treballant en el Cementeri Municipal a fi de millorar la seua il·luminació. Per a l’execució de l’obra, s’han aprofitat part dels fanals del Camí dels Ànimes que, al mateix temps, ha patit una reordenació de les seues lluminàries, per a una millor eficiència. La inversió en estos treballs ascendixen a 19.590,23€.
El vial existent que connecta els dos camps de futbol en la Partida La Mallà , també serà dotat novament d’enllumenat que millorarà la visibilitat en esta zona molt transitada pels usuaris de la instal·lació esportiva. El cost de la mateixa és de 6.941,10 €.