(EFE) Metrovalencia comptarà amb 17 nous maquinistes (12 en metro i cinc en tramvia) i el TRAM d’Alacant amb vuit, una vegada aconsegueixquen l’habilitació necessària per conduir tramvies a finals de gener.
Els futurs conductors del TRAM inscrits a la borsa de treball de FGV que han superat les proves psicològiques i teòriques han començat el curs pràctic per estar en condicions de començar a treballar en la segona quinzena de gener, després d’obtenir l’habilitació establerta en el Sistema de Gestió de Seguretat de l’empresa pública.
Per la seva banda, els maquinistes de Metrovalència ja han conclòs les proves psicològiques i estan realitzant el curs teòric que acabaran amb unes proves a finals de desembre, en el cas del tramvia, i a principis de gener, en el del metro.
Després, que les superen, començaran el curs pràctic amb la previsió que els conductors de tramvia iniciïn la seva tasca de conducció a finals de gener i els de metro a la primera quinzena de febrer.
La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, va anunciar en el mes de novembre la contractació temporal en FGV de 25 maquinistes per garantir el servei que es presta en Metrovalencia i TRAM, que es veia compromès per la situació crítica de manca de personal que viu l’empresa després de l’ERO que va aplicar el govern anterior.
En aquell moment, va dir que s’anaven a contractar 25 maquinistes-set oficials de taller, amb un cost de 1,4 milions d’euros.
Segons la Conselleria, el Consell treballa des del primer moment per trobar una solució davant les limitacions imposades pel Ministeri d’Hisenda a l’hora de cobrir la taxa de reposició a la plantilla de l’empresa pública.