Els alumnes de la Comunitat Valenciana ocupen el desè lloc entre els de les disset comunitats autònomes espanyoles en la resolució de problemes en grup, segons informa l’OCDE en el seu primer informe PISA dedicat al treball en equip.
Els valencians se situen per baix de la mitjana (492 punts enfront de 496), mentre que els alumnes madrilenys obtenen els millors resultats dins d’Espanya en la resolució de problemes en grup i els extremenys estan a la cua.
La nota de Madrid, amb 519 punts, supera a més a la mitjana espanyola, que amb 496 acaba quatre per baix del reflectit en el conjunt de l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE), que inclou en la seva avaluació a 32 països membres i altres 19 nacions i economies associades.
L’OCDE va voler amb aquest informe, efectuat el 2015 i difós avui, avaluar la capacitat dels estudiants a l’hora de treballar en grup, saber resoldre els conflictes que sorgeixin i vetllar perquè cada membre respongui a la tasca acordada.
Espanya acaba amb aquest resultat lleugerament per baix de la mitjana obtinguda en altres avaluacions educatives realitzades per l’OCDE, les individuals en ciències, matemàtiques i lectura.
En el llistat total referent a la resolució de problemes en grup, Singapur (561), Japó (552), Hong Kong (541) i Corea (538) són els que obtenen millors resultats, enfront de Tunísia (382), el Brasil (412 ), Montenegro (416) i Perú (418).
I com a la resta de països, on les estudiants van ser millors que els seus companys, amb 515 i 486 punts, respectivament, a Espanya aquesta diferència de gènere també es constata, amb 508 i 485.
L’OCDE reflecteix que encara que els xiquets són més eficients en completar una tasca i trobar la informació necessària com més aviat millor, les noies mostren un comportament més cooperatiu i més entusiasme.
Entre els actors que influeixen, adquireix un pes important la implicació dels pares en l’escola ia casa i la relació de l’estudiant amb els seus professors i la resta d’alumnes.