
S’apropa el ‘Dia de la Mobilitat Sostenible‘. Per aquest motiu, diversos municipis realitzen diverses activitats durant tota la setmana, relacionades amb aquesta temàtica.
En aquest sentit, l’àrea de Vertebració de Territori de la Generalitat Valenciana ha celebrat els premis ‘Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible‘. Dins d’aquest guardons, L’Eliana ha sigut premiada pels seu treball en aquest àrea.
És el segon any que aquesta localitat rep un premi per la seua promoció d’alternatives a l’ús del vehicle motoritzat, mentre es treballa per recuperar el municipi per a vianants i ciclistes.
Representant a l’Eliana han assistit l’alcalde, Salva Torrent, la primera tinent d’alcalde, Marta Andrés, l’edil d’Urbanisme, Mercedes Berenguer i diversos tècnics municipals de Medi Ambient.
L’acció ‘Servei Sitred’, Sistema d’Informació en Temps Real de l’Estacionament Disponible, és l’acció guardonada. Amb aquest mètode es gestiona de manera intel·ligent l’espai públic per aparcar vehicles motoritzats.
D’aquesta manera, s’han instal·lat sensors de pas en les zones d’estacionament que es vincularan amb una aplicació per a sistemes mòbils i a diferents panells electrònics que s’actualitzen en temps real: així, se sabrà en tot moment on és més senzill aparcar, millorant-se l’eficiència en aquest àmbit, la qual cosa suposa reduir l’emissió de gasos de vehicles i també la contaminació acústica. Aquest projecte ha sigut finançat íntegrament amb fons de la Diputació de València.