L’Ajuntament de Riba-roja de Túria ha publicat en el BOP el concurs d’idees per a la redacció del projecte ‘Porta del Barranc’, una ambiciosa intervenció urbanística emmarcada en el Pla director del Barranc dels Moros.
Este projecte, obert a tots els arquitectes superiors col·legiats de qualsevol Col·legi Oficial d’Espanya, pretén eliminar el talús de les antigues vies del tren per a generar una obertura visual i donar continuïtat al llit del barranc. D’esta manera es resoldria l’actual aïllament i els accessos del centre de salut, mantenint el seu pas de vianants superior, millorant l’accessibilitat dels ciutadans que transiten per esta zona.
Els projectes presentats al concurs d’idees seran sotmesos a la valoració d’un jurat que analitzarà la documentació i valorarà les propostes basant-se en els criteris exigits. El projecte millor valorat estarà dotat amb 2.500 €, mentres que la proposta finalista rebrà 1.500€.
La zona d’actuació, que comprén una superfície de 13.600 m2, s’emmarca dins d’un Pla director que pretén recuperar el Barranc dels Moros, com una de les infraestructures verdes més rellevants del municipi.
Els projectes que opten a concurs hauran de resoldre dos importants aspectes; per un costat hauran de proposar una solució urbanística de l’entorn del tram del carrer Senyera delimitat entre els carrers Bodeguetes i Primer de Maig, afectant el tram de barranc entre els carrers Pobla de Vallbona, Cristóbal Colom i Velásquez i les seues connexions amb Carretera València.
Paral·lelament han de proposar el disseny d’un parc urbà del barranc fins al riu, procurant la màxima continuïtat física i visual a través de l’espai ocupat pel talús, crear itineraris de vianants i rodats, així com resoldre l’actual connexió del carril bici, i establir zones d’aparcament junt amb el centre de salut i Institut.
Els autors del projecte tindran en compte la possible continuïtat de la Línia 9 de Metrovalencia fins a la zona d’actuació, per la qual cosa hauran de buscar una solució compatible a la hipotètica implantació d’una futura estació de FGV que minimitze la solució proposada.