
(E.P). El sindicat CSI · F ha avisat aquest dijous de la “saturació sanitària” que es produirà aquest estiu en el departament de salut València Arnau de Vilanova-Llíria pel “escàs pressupost destinat a substitucions per vacances”.
En una àrea que destaca per les segones residències i per l’increment de població a l’estiu, “no hi ha previsió de contractar metges a l’hospital de Llíria i centres com el de Paterna es queden sota mínims”, ha criticat l’organització sindical en un comunicat.
La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSI · F) ha explicat que, pel que fa a hospitals, en Arnau de Vilanova el reforç estival “a penes cobreix el 25% de les vacances del personal mèdic”, mentre que a Llíria la direcció del Departament “no ha previst contractacions per cobrir el descans dels 83 metges”, ha apuntat.
CSI · F ha assenyalat que aquesta situació es trasllada a nombrosos centres de salut depenents de l’àrea sanitària. En el cas de Paterna, han indicat que les substitucions “únicament cobreixen les vacances de quatre dels deu pediatres, sense tenir en compte els consultoris auxiliars en zones residencials com La Canyada o Lloma Llarga i en barriades perifèriques com la Coma, Campament o Terramelar” .
La central sindical ha apuntat també que al centre de salut de Burjassot les substitucions “permetran la cobertura de les vacances només de 9 dels 23 metges de família i, en conjunt, del 20 per cent del personal de l’esmentat centre” i a Benaguasil “no han programat el reemplaçament estival de cap dels dos pediatres”.
El sindicat ha alertat que “la precària situació en consultoris auxiliars de localitats amb escassa plantilla com el de Gàtova pot portar fins i tot al tancament a l’agost per falta de substitució del personal de descans”. “Mentrestant, a Benissanó a l’agost no hi haurà servei de pediatria i hauran de desplaçar els pacients a Llíria per visitar l’especialista”, han manifestat.
CSI · F ha assenyalat també que “les mancances del pla de vacances provocaran una reducció de les consultes, més estrès per als professionals que han d’atendre els seus pacients i als dels seus companys de vacances i no substituïts, a més de pacients procedents de altres llocs dels que no tenen seu historial “. “També es produirà un augment de les llistes d’espera i un retard en les intervencions quirúrgiques, ja que moltes es suspendran”, han afegit.
La central sindical considera que Sanitat “hauria de cobrir el 100% de les vacances, sobretot en una àrea que augmenta la seva població com la del departament València Arnau-Llíria”.