
El programa d’exercici físic supervisat ‘Motiva’t/Activa’t’ ha donat per finalitzada la seua primera entrega de sessions. Esta activitat, pionera a la Comunitat Valenciana, ha sigut desenvolupada pel Departament de Salut Arnau de Vilanova-Llíria amb la col•laboració de l’Ajuntament de Llíria, que ha cedit instal•lacions i tècnics esportius per a la realització d’esta iniciativa.
En aquest programa pilot, intervé personal sanitari i educadors físics. Aquesta iniciativa consisteix a realitzar durant unes quantes setmanes exercicis supervisats. La seua finalitat és donar als malalts una sèrie de pautes per a pal•liar la seua malaltia crònica i poder portar una vida normal. En el mateix es potencia la motivació per a practicar activitats físiques, modificar les conductes i mantindre l’exercici al llarg de la vida.
El regidor de Salut, Pedro Vicente, i la directora d’Atenció Primària de l’Arnau-Llíria, Amparo Sánchez, han fet entrega dels certificats de participació als usuaris del servici.
‘Motiva’t/Activa’t’ es reprendrà a partir del mes de setembre i, s’enfocarà també al tractament d’altres malalties, com a malalties cardíaques, mentals, pulmonars o la fibromiàlgia.
En esta primera edició s’ha tractat amb la lumbàlgia crònica a través d’exercicis adequats a les necessitats individualitzades de cada pacient.