La Regidoria municipal de Seguretat ciutadana i la Benestar Social de Vilamarxant ha organitzat un curs d’autoprotecció i autodefensa per a dones víctimes de violència de gènere. Aquesta iniciativa ha comptat amb la col·laboració de la Policía Local.
Totes les alumnes són víctimes de violència de gènere i disposen d’una ordre de protecció. El curs impartit ha sigut de tres sessions.
La Policia Local ofereix l’oportunitat d’aprendre mesures d’autoprotecció i tècniques de defensa personal a les dones que han decidit inscriure’s i que les permetrà repel·lir un eventual atac i defensar-se d’una agressió. Per tant, va orientat a la defensa i farà que les dones participants adquirisquen uns coneixements mínims suficients per augmentar la seguretat i confiança en elles mateixes així com l’autoestima personal. Donada la gran l’acceptació del curs s’està plantejant per a un futur, la realizació de este i altres cursos, oberts a totes les veïnes de la localitat.
L’objectiu del programa és el reforç emocional partint de la base que les víctimes tenen una sensació d’inseguretat molt elevada i cal augmentar la seva autoestim. A més a més, també pretén l’autoprotecció perquè siguen capaces de repel·lir un atac. En aquestes classes treballen des de la premissa que la reacció violenta és l’última opció per resoldre una situació però recalquen que si arriba el cas que la força és l’única eixida per defensar la seva integritat o la dels seus fills i filles, no dubten en usar-la.