
(E.P.) L’Ajuntament de la Pobla de Vallbona ha publicat la licitació dels serveis de recollida i transport de residus i la neteja viària que per primera vegada s’ofereix de manera conjunta. Amb aquesta mesura es vol millorar la qualitat del servei al integrar-los en una mateixa concessionària i, per això, el 15 per cent de l’import del contracte estarà vinculat a criteris de qualitat de la neteja viària i la recollida del fem.
La licitació estarà oberta fins al 18 de juliol i les bases del contracte es poden consultar al web del Perfil del contractant del Consistori de la localitat.
La contractació s’ofereix per un import de 1.479.896 euros a l’any i per un període de vuit anys ampliables a dues més. Inclou tant la neteja de carrers, com la recollida i el trasllat de residus a la planta de tractament de Llíria, segons ha informat el consistori de la Pobla en un comunicat.
La novetat més destacada és la introducció en la licitació del condicionament del pagament de part del contracte a la qualitat del servei prestat. L’Ajuntament retindrà un 15 per cent mensual de l’import del contracte i de manera trimestral es farà un balanç de les queixes veïnals presentades i les incidències detectades pels inspectors municipals que faran variar l’import a pagar. D’aquesta manera es vol incentivar a l’empresa concessionària a oferir un servei de qualitat a la localitat.
A més, l’empresa haurà de renovar tots els contenidors del municipi i incorporar nous camions més silenciosos i menys contaminants que els actuals. També es duplica el nombre de màquines escombradores, que passen d’una i mitjana a tres i s’amplia de manera substancial la freqüència de pas pels carrers del casc urbà i les urbanitzacions.
Una de les novetats que introdueix la nova licitació és l’exclusivitat de l’ús dels mitjans aportats per l’empresa per al municipi. A més, per millorar la gestió, s’hauran de pesar els residus recollits per comprovar el tonatge que s’envia al Consorci València Interior.