
L’Ajuntament de Bétera està treballant amb la finalitat de millorar la qualitat de l’aigua de la xarxa pública d’abastiment. Doncs el municipi supera en nitrats les recomanacions per al consum de l’Organització Mundial de la Salut (OMS) fixades en 0’50 mg/l. La darrera medició realitzada ha donat un resultat de 0’64 mg/l. Per a aquest assumpte s’ha destinat una partida econòmica als pressupostos municipals al voltant de 700.000 euros.
L’actual corporació municipal s’ha assabentar que l’empresa d’aigües Egevasa no pujava al web del Ministeri de Sanitat les xifres de nitrats perquè l’anterior govern va deixar de pagar-li per fer-ho. Egevasa cobrava 300 euros a l’any per fer públiques les analítiques. L’ajuntament ha restituït el servei d’informació pública de les dades.
D’aquesta manera, l’equip de govern de la localitat pretén canviar la situació que ve donant-se des de fa dècades, amb l’estudi de diverses alternatives tècniques per millorar la qualitat de les aigües.