El futur dels rius a Espanya: Com enfrontar la sobreexplotació i el canvi climàtic?

L’Institut d’Ensenyament Secundaria l’Eliana ha participat en dos projectes per millorar la preparació, tant dels seus alumnes com del seu professorat.
Estudiants i docents van viatjar fins a Suècia per formar part d’una iniciativa formativa orientada a les noves tecnologies.
D’altra banda, l’Institut també s’ha adherit a un programa per a globalitzar la formació d’estudiants i professorat, posant en comú experiències formatives en l’àmbit europeu i intercanviant metodologies de treball que ajuden a millorar la transmissió de coneixements i maximitzen l’aprenentatge de l’alumnat.
L’IES forma part del projecte ‘Erasmus +’, emmarcat dins l’estratègia ‘Rethinking Education’, la qual preten redissenyar i globalitzar l’ensenyament europeu amb programes en els quals alumnat i professorat s’impliquen en programes d’intercanvi, per a conéixer mètodes d’aprenentatge en altres països que formen part de la UE.
Així, dos alumnes de 1é de Batxillerat de l’IES l’Eliana (María Herrero Sánchez i Álvaro Blázquez Bujeda) van participar en una Setmana Formativa que es va desenvolupar en el Navet Science Centre (en Boras, ciutat de Suècia). Allí, els dos alumnes (acompanyats per dos professors del seu centre) van ampliar els seus coneixements en noves tecnologies i van participar en un projecte amb el qual van imprimir en 3D un element que poguera emprar-se en les aules del seu centre, tant en classes de Tecnologia com en Biologia, Química i Informàtica.
A més a més, el professorat ampliarà la seua formació en l’aprenentatge d’idiomes i en els coneixements de noves tecnologies, a través de la plataforma eTwinning. Així, participarà en Cicles de Formació Professional i també en programes d’intercanvi d’alumnes entre diferents instituts europeus.
Noticias relacionadas