Riba-roja de Túria ha aprovat en Ple ordinari una rebaixa del 37% en l’impost de vehicles de tracció mecànica (IVTM) de grans dimensions i articulats. L’objectiu d’aquesta messura és atraure noves empreses en els polígons industrials alhora que recuperar aquells vehicles que han decidit matricular els seus vehicles en altres municipis pròxims els preus dels quals són més competitius.
Aquesta rebaixa afecta als denominats camions dotats de tractors, remolcs i semiremolcs. La decisió del consistori es pren després que a l’octubre del passat any decidira rebaixar en un 40% els impostos que els camions de fins a 9.999 quilograms de càrrega útil encara que en aquell moment es van excloure els camions de grans dimensions que estan compostos de remolcs, capçals tractors i semiremolcs de fins a 2.999 quilograms de càrrega útil.
D’esta manera, els remolcs de menys de 1.000 i més de 750 quilograms de càrrega útil passen de pagar 28 a 17’67 euros, és a dir, una reducció del 37% en total. Els remolcs d’entre 1.000 i 3.999 quilograms deixaran de pagar 44 euros com feien fins ara i passaran a desembossar 27’77 euros -una altra disminució del 37%- i, finalment, els que tinguen més de 2.999 quilograms de càrrega útil pagaran 83’30 euros en compte dels 133 euros que venien fent fins ara, també un 37% menys.
La mateixa ordenança preveu una sèrie de bonificacions, a més, per a determinats casos. Per als vehicles històrics, amb una antiguitat mínima de 25 anys, s’aplicarà un 100% de descompte amb l’obligació de mantindre els seus vehicles en bones condicions. Els vehicles híbrids també rebran una bonificació del 50% durant els primers deu anys. Els camions elèctrics, per la seua banda, gaudiran d’una altra bonificació del 60% en total. Com a condició s’exigirà estar al corrent de pagament dels tributs municipals i estar empadronat en la localitat.