
L’Ajuntament de Riba-roja de Túria, a través de la regidoria de Benestar Social, posarà en marxa a l’octubre un programa d’oci per a persones amb diversitat funcional a fi de promoure i fomentar el desenvolupament de les habilitats socials d’este col·lectiu, dotant-li d’un espai social i lúdic.
Este pla té a més altres objectius com promoure la diversió en un entorn cooperatiu, potenciar el valor de compartir i conviure en grup, afavorir el creixement personal i promoure la comunicació, alhora que pretén evitar les limitacions emocionals imposades per la societat.
Un dels objectius és oferir un lloc de trobada per a les persones que tenen més dificultats per a relacionar-se amb el seu entorn i proporcionar-los alternatives d’oci que propicien les seues habilitats i el foment de la seua autonomia personal i psicomotricitat.
Els beneficiaris del programa, que es realitzarà en una primera fase d’octubre a desembre, s’estructuraran en tres grups d’edat; de 6 a 10 anys, de 10 a 14 anys i el grup d’edats compreses entre els 14 i els 65 anys.
De dilluns a divendres, en horari de 17:30 a 20:30 hores, els participants realitzaran diversos tallers com a psicomotricitat, educació física, pintura inclusiva, taller afectiu-sexual, teatre i expressió corporal i taller de manualitats, entre altres.
Les persones interessades poden arreplegar la seua sol·licitud en el departament de Benestar Social. Esta haurà d’anar acompanyada del certificat de grau de discapacitat.